Διήμερο Επιμορφωτικό Σεμινάριο

{mosimage}«Η Θεατρική Αγωγή στο Δημοτικό σχολείο» Παρασκευή 6 και Σάββατο 7 Οκτωβρίου 2006 Στην Ελληνογαλλική Σχολή «Jeanne D’ Arc», ΠειραιάςΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΚΤΥΟ για το ΘΕΑΤΡΟ στην ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Μέλος του IDEA-International Drama/Theatre & Education Association www.TheatroEdu.gr This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. Διήμερο Επιμορφωτικό Σεμινάριο «Η Θεατρική Αγωγή στο Δημοτικό σχολείο» για εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας, θεατρολόγους, φοιτητές παιδαγωγικών σχολώνΗμερομηνίες: Παρασκευή 6 και Σάββατο 7 Οκτωβρίου 2006 Ώρες: Παρασκευή 16.00-21.00 & Σάββατο 09.00-14.30 Τόπος: Ελληνογαλλική σχολή «Jeanne D’ Arc» στον Πειραιά (Ελευθερίου Βενιζέλου 12-Α, τηλ. 210-4179161, 5 λεπτά από Σταθμό Ηλεκτρικού Πειραιά)

Θεσσαλονίκη για εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας, θεατρολόγους, φοιτητές παιδαγωγικών σχολών Ημερομηνίες: Παρασκευή 6 και το Σάββατο 7 Οκτωβρίου 2006 Ώρες: Παρασκευή 16.00-21.00 & Σάββατο 09.00-15.00 Τόπος: Θεσσαλονίκη, 100ο Δημοτικό Σχολείο Θεσ/νίκης (Πίσω από την Αγ. Μαρίνα στην Άνω Τούμπα, στο τέρμα της οδού Αδαμίδη, από Περιφερειακό: έξοδος Τούμπα οδός Διαγόρα, 5ος δρόμος δεξιά, οδός Ανδριώτη)
Το ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΚΤΥΟ για το ΘΕΑΤΡΟ στην ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ διοργανώνει Διήμερο Επιμορφωτικό Σεμινάριο με θέμα: «Η Θεατρική Αγωγή για το Δημοτικό σχολείο».
• Οι συμμετέχοντες θα παρακολουθήσουν 4 διαφορετικά βιωματικά Εργαστήρια διάρκειας 2 ωρών το καθένα και μια συζήτηση για τη γενικότερη θέση του θεάτρου στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
• Στα Εργαστήρια θα προσεγγίσουμε διαφορετικές τεχνικές όπως το θεατρικό παιχνίδι, η δραματοποίηση, το ανέβασμα μιας παράστασης με παιδιά κ.ά
• Το Σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης καθώς και σε όσους ενδιαφέρονται για τη θεατρική αγωγή στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
• Θα δοθούν Βεβαιώσεις Συμμετοχής.

ΕΙΣΗΓΗΤΕΣ-ΕΜΨΥΧΩΤΕΣ
Βγαγκές Στέλιος, δάσκαλος - εμψυχωτής Θεατρικού Παιχνιδιού
Πίτσικας Ηλίας, δάσκαλος Θεατρικού Παιχνιδιού
Τζαμαργιάς Τάκης, σκηνοθέτης, ΕΕΔΙΠ Πανεπιστημίου Αθηνών
Φραγκή Μαρία, Δρ. Θεατρικών Σπουδών, σκηνοθέτης,μέλος της συγγραφικής ομάδας
της μεθόδου «Θεατρική Αγωγή Ε’ & Στ’ Δημοτικού»

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΗΜΕΡΙΔΑΣ Παρασκευή    6/10/06 16.00-16.30    Εγγραφές 16.30-18.30
Εργαστήρια 18.30-19.00     Διάλειμμα 19.00-21.00  
Εργαστήρια Σάββατο    7/10/06 09.00-11.00   
Εργαστήρια 11.00-11.30    Διάλειμμα 11.30-13.30    
Εργαστήρια 13.30-14.30    Αξιολόγηση Συζήτηση με τους εμψυχωτές Βεβαιώσεις

ΚΟΣΤΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ: Για Μέλη με τακτοποιημένη συνδρομή 2006: 17 Ευρώ Για μη μέλη: 25 Ευρώ Συνδυαστική τιμή: Εγγραφή στο Δίκτυο, Συνδρομή 2007 και Σεμινάριο: 62 Ευρώ Αιτήσεις εγγραφής μελών, κανονισμός λειτουργίας κλπ στην ιστοσελίδα www.TheatroEdu.gr  > Ποιοι Είμαστε ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να καταθέσουν επωνύμως το ποσό στην τράπεζα ALPHA BANK 202-00-2002-000277 Και να στείλουν σε απλό χαρτί τα πλήρη στοιχεία τους (ονοματεπώνυμο, ταχ. δ/νση, τηλέφωνα, σχολείο) στο ΦΑΞ 210 6545738 ΠΡΟΣΟΧΗ: α) Λόγω του βιωματικού χαρακτήρα των εργαστηρίων οι θέσει είναι περιορισμένες. Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας ανάλογα με την ημερομηνία κατάθεσης των χρημάτων στην Τράπεζα. β) Τα ονόματα των όσων γίνουν δεκτοί στο Σεμινάριο θα ανακοινωθούν στις 4/10/2006 στην ιστοσελίδα www.TheatroEdu.gr δ) Χρήματα δεν επιστρέφονται

Οργανωτική Επιτροπή: Χριστίνα Λαναρά, Μαρία Καρανίκου Πληροφορίες: 210-6545738 (Χριστιάνα Λαναρά, 18.00-21.00)

ΟΡΓΑΝΩΣΗ: ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΚΤΥΟ για το ΘΕΑΤΡΟ στην ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Μέλος του IDEA-International Drama/Theatre & Education Association www.TheatroEdu.gr This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1 "Η αισθητική διαμόρφωση ενός μαθήματος, στοιχείο της θεατρικής αγωγής" Στέλιος Βγαγκές, δάσκαλος - εμψυχωτής Θεατρικού Παιχνιδιού Διαμορφώνω αισθητικά το μάθημα σημαίνει ότι δημιουργώ προϋποθέσεις στα παιδιά για κάτι που θα ασκήσει γοητεία, θα αυξήσει το ενδιαφέρον, θα δώσει χαρά. Με οδηγό το θεατρικό παιχνίδι η καθημερινή διδακτική διαδικασία γίνεται ένα "ταξίδι" όπου ο δάσκαλος και τα παιδιά πορεύονται προς μια αναζήτηση παίζοντας με θεατρικές συμβάσεις. Με παιχνίδια ρυθμού και κίνησης, με τεχνικές σωματικής έκφρασης, με οπτικά και ακουστικά ερεθίσματα, με χρήση αντικειμένων και τη συγκινησιακή φόρτιση του παιχνιδιού των ρόλων προσεγγίζουν τις έννοιες μέσα από τις αισθήσεις. Ανακαλύπτουν την ουσία μιας γνώσης που, πολλές φορές, διαφεύγει όταν προσεγγίζεται μόνο νοησιαρχικά. Το παιχνίδι μας: "Το ταξίδι του ήλιου από την ανατολή στη δύση"

Ο Στέλιος Βγαγκές είναι δάσκαλος και εμψυχωτής θεατρικού παιχνιδιού. Είναι  απόφοιτος της Μαρασλείου Παιδαγωγικής Ακαδημίας, κάτοχος μετεκπαιδευτικού τίτλου του ΜΔΔΕ και απόφοιτος του 3ετούς Εργαστηρίου Παιδαγωγικής Θεάτρου και Θεατρικού Παιχνιδιού του «Θεάτρου της Ημέρας». Έχει παρακολουθήσει προγράμματα εργαστηρίων ρυθμικής και κινητικής αγωγής, μουσικοκινητικής αγωγής και δραματοσοφίας.
Υπηρετεί στο 15ο Δημ. Σχ. Καλλιθέας και εφαρμόζει το θεατρικό παιχνίδι στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία εντάσσοντάς το στο αναλυτικό πρόγραμμα. Συμμετέχει ως επιμορφωτής σε σεμινάρια και ημερίδες που οργανώνουν δημοτικοί και πολιτιστικοί φορείς, σύλλογοι εκπαιδευτικών, Π.Ε.Κ του Υπουργείου Παιδείας.
Είναι συνεργάτης στην επιμόρφωση δασκάλων καθώς και στο σχεδιασμό προγραμμάτων και δράσεων στο πλαίσιο εφαρμογής του προγράμματος «Μελίνα-εκπαίδευση και πολιτισμός». Είναι μέλος του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και συμμετέχει ως εισηγητής και εμψυχωτής σε σεμινάρια, ημερίδες και συνέδρια που οργανώνει ο παραπάνω φορέας. Ως μέλος της ομάδας των βασικών συνεργατών του
Λάκη Κουρετζή, δίδαξε επί σειρά ετών στο 3ετές Εργαστήρι Παιδαγωγικής Θεάτρου και Θεατρικού Παιχνιδιού του «Θεάτρου της Ημέρας» το αντικείμενο σπουδών «Το Θεατρικό Παιχνίδι στην Εκπαιδευτική Διαδικασία». Είναι ιδρυτικό στέλεχος του Κέντρου Εκπαιδευτικών και Πολιτιστικών Δραστηριοτήτων «ΠΑΙΔΙΩΝ ΔΡΑΣΕΙΣ» στο οποίο λειτουργεί ομάδες έκφρασης παιδιών, εφήβων και ενηλίκων και στο οποίο συνεχίζει να διδάσκει το παραπάνω αντικείμενο.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2 "Επικοινωνία μέσω του παιχνιδιού" Ηλίας Πίτσικας, δάσκαλος Θεατρικού Παιχνιδιού Στη διαθέσιμη αίθουσα του σχολείου οι συμμετέχοντες δάσκαλοι θα έχουν τη δυνατότητα, φορώντας άνετα ρούχα, να ψυχαγωγηθούν, παίζοντας παιχνίδια με σκοπό την ανάδειξη ενός ρόλου ή ρόλων καθώς και μίας κατάστασης με έντονο εκφραστικό ενδιαφέρον. Η διαδικασία που θα τηρηθεί θα είναι απλή, καθόλου απαιτητική και η εξέλιξή της θα προκύψει και από την αποδοχή και τις αντιδράσεις των μελών της ομάδας. Δε θα γίνει καμία χρήση εποπτικού υλικού.

Ο Ηλίας Πίτσικας είναι παιδαγωγός και δάσκαλος θεατρικού παιχνιδιού. Εργάζεται στην Παιδική Μέριμνα της Εμπορικής Τράπεζας, είναι ενεργό μέλος της ομάδας Τέχνης Πάροδος και του Αρχέλων. Εξειδίκευση στους τομείς α) το θεατρικό παιχνίδι ως ψυχαγωγική και παιδευτική δράση για παιδιά, β) Περιβαλλοντική Αγωγή. Έχει συνεργαστεί με πολλούς εκπαιδευτικούς, πολιτιστικούς και καλλιτεχνικούς φορείς γύρω από τη δημιουργία και οργάνωση εκπαιδευτικών και καλλιτεχνικών προγραμμάτων.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 3 "Δραματοποίηση: δυνατότητες μιας μεθόδου" Τάκης Τζαμαργιάς, σκηνοθέτης, ΕΕΔΙΠ Πανεπιστημίου Αθηνών Το εργαστήρι επικεντρώνεται βιωματικά στην έννοια της δραματοποίησης τόσο ως μέθοδο διαθεματικής προσέγγισης λογοτεχνικών και ιστορικών κειμένων, όσο και ως σύγχρονη μέθοδος διδασκαλίας του δράματος και του θεάτρου. Με βάση τη 9η, 10η και 11η ζώνη του καινούργιου βιβλίου Θεατρική Αγωγή  για την Ε και ΣΤ΄ Δημοτικού θα αναζητήσουμε εν τάχει τα μορφολογικά και δομικά στοιχεία του δραματικού κώδικα, θα ανιχνεύσουμε με αυτοσχεδιασμούς το δραματικό περιβάλλον και θα δημιουργήσουμε προυποθέσεις για το εργαστήρι γραφής.  

O Τάκης Τζαμαργιάς σπούδασε Θέατρο και Παιδαγωγικά. Εκπαιδευτικός, σκηνοθέτης, κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος του Παν. Αθηνών με ειδίκευση «Θέατρο στην εκπαίδευση», υποψήφιος διδάκτορας του Παιδαγωγικού Τμήματος Πανεπιστημίου Αθηνών και μέλος του ίδιου τμήματος ως Ειδικό Διδακτικό Προσωπικό (Ε.Ε.ΔΙ.Π) στο αντικείμενο Θέατρο στην Εκπαίδευση. Διδάσκει στο Μαράσλειο Διδασκαλείο Δημοτικής Εκπαίδευσης και, από το 2004 με ανάθεση εντολής διδασκαλίας στο ΤΕΑΠΗ Πανεπιστημίου Αθηνών, τα μαθήματα: Θέατρο στην Εκπαίδευση. Θεωρία και πράξη και Εισαγωγή στους κώδικες του Θεάτρου. Θεωρία και πράξη. Επί εικοσαετίας δάσκαλος στη δημόσια πρωτοβάθμια εκπαίδευση, έχει διδάξει τεχνικές θεάτρου σε επιμορφωτικά σεμινάρια εκπαιδευτικών της α/βάθμιας και β/βάθμιας εκπαίδευσης, κυρίως για το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση στο οποίο είναι μέλος, στα εργαστήρια του τομέα Ανθρωπιστικών Σπουδών του ΠΤΔΕ, στο Σύλλογο Θεατρολόγων (ΠΕΣΥΘ), στις Φυλακές Ανηλίκων Κορυδαλλού, Υποκριτική στη Δραματική Σχολή του Πειραϊκού Συνδέσμου, καθώς και σε ποικίλα εργαστήρια δήμων και κοινοτήτων. Δίδαξε, επίσης, για τρία συνεχή χρόνια στο Πρόγραμμα Εξομοίωσης των Δασκάλων. Για 14 συνεχή χρόνια, διευθύνει το Θεατρικό Εργαστήρι του Δήμου Κερατσινίου. Έχει ανεβάσει έργα ελληνικού κυρίως ρεπερτορίου είτε ως υπεύθυνος του Θεατρικής  Σκηνής του Δήμου Κερατσινίου και της Εταιρείας Δυτικά της Πόλης, που προέκυψε από αυτήν, είτε συνεργαζόμενος με ελεύθερους θιάσους και το Εθνικό Θέατρο. Επίσης έχει λάβει μέρος σε συνέδρια και ημερίδες σχεδόν αποκλειστικά για το θέατρο στο σχολείο και έχει γράψει άρθρα για αυτό. Συν-συγγραφέας στο βιβλίο Στοιχεία Θεατρολογίας της Α΄ Λυκείου (Αθήνα, ΟΕΔΒ, 1998), Πολιτιστικές Εκδηλώσεις στο Σχολείο Πρωτοβάθμια-Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Αθήνα, Ατραπός, 2004).

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 4  "Αυτοσχεδιασμός και δημιουργικότητα" Μαρία Φραγκή, Δρ. Θεατρικών Σπουδών, σκηνοθέτις, μέλος της συγγραφικής ομάδας της μεθόδου «Θεατρική Αγωγή Ε’ & Στ’ Δημοτικού» Στο εργαστήριο μας ξεκινώντας από απλές ασκήσεις ενεργοποίησης του σώματος και αφύπνισης των αισθήσεων προχωράμε σε πιο σύνθετες ασκήσεις ψυχοτεχικής, που είναι η βάση για την ανάπτυξη του αυτοσχεδιασμού . Στη συνέχεια, εξοικειωνόμαστε με την έννοια της δράσης και την τεχνική του αυτοσχεδιασμού. Στόχος μας είναι η κατανόηση της μεθόδου και ο τρόπος που μπορεί να στηρίξει τη δουλειά στο σχολείο (Δραματοποίηση, Θέατρο, Διδακτική άλλων αντικειμένων)

H Μαρία Φραγκή σπούδασε υποκριτική στις σχολές Πέλου Κατσέλη-ΠΕΙΡΑΪΚΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ. Αποφοίτησε από  τη Φιλοσοφική Σχολή του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (Γαλλικό Τμήμα). Από το 1987 κάνει μεταπτυχιακές σπουδές ελληνικής και γαλλικής φιλολογίας  και θεατρολογίας στο Παρίσι. Το 1996 ονομάζεται Διδάκτωρ  Γραμμάτων και Ανθρωπιστικών Επιστημών με ειδίκευση στις ΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ ΘΕΑΜΑΤΟΣ-ΘΕΑΤΡΟ, του Πανεπιστημίου PARIS X-NANTERRE. Έχει σκηνοθετήσει επαγγελματικούς και ερασιτεχνικούς θιάσους με έμφαση στην παράσταση για νεανικό κοινό. Ίδρυσε το «Εργαστήριο Θεατρικής Έρευνας και Τέχνης» του Πανεπιστημίου Κρήτης και την Ομάδα «ΤΙ ΘΑ ΠΕΙ; » του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Δίδαξε θέατρο (θεωρία και πράξη) στον Τομέα Θεατρολογίας- Μουσικολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης, στο Μαράσλειο Διδασκαλείο Δημοτικής Εκπαίδευσης, στο Διδασκαλείο Νηπιαγωγών, στο Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής Προσχολικής Ηλικίας του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών και στο Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών  του Πανεπιστημίου Πατρών καθώς και σε πολλά
επιμορφωτικά σεμινάρια εκπαιδευτικών. Έχει γράψει και μεταφράσει κείμενα για το θέατρο ενώ συμμετείχε στην επιτροπή θεάτρου του προγράμματος ΜΕΛΙΝΑ, στη δημιουργία του Ενιαίου Πλαισίου Προγραμμάτων Σπουδών για το Θέατρο (Π.Ι.,1998) και του βιβλίου «Θεατρική Αγωγή Ε & Στ Δημοτικού » για το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Εκπονεί έρευνα και διδάσκει στο Νεοελληνικό Ινστιτούτο του Πανεπιστημίου της Σορβόννης.
Επόμενη Σελίδα Επιμόρφωση στην Θεσσαλονίκη
{mospagebreak}
Το ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΚΤΥΟ για το ΘΕΑΤΡΟ στην ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ διοργανώνει Διήμερο Επιμορφωτικό Σεμινάριο με θέμα: «Η Θεατρική Αγωγή στο Δημοτικό Σχολείο».?Το Σεμινάριο περιλαμβάνει 4 διαφορετικά βιωματικά Εργαστήρια διάρκειας 4ωρών το καθένα και μια συζήτηση για τη γενικότερη θέση του θεάτρου στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.? Στα Εργαστήρια θα προσεγγίσουμε διαφορετικές τεχνικές όπως το θεατρικό παιχνίδι, τη δραματοποίηση, το ανέβασμα μιας παράστασης με παιδιά κ.ά ?Το Σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης καθώς και σε όσους ενδιαφέρονται για τη θεατρική αγωγή στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. ?οι συμμετέχοντες θα έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν 2 από τα τέσσερα Εργαστήρια –ένα εργαστήριο κάθε μέρα και να πάρουν μέρος στη συζήτηση. ? Θα δοθούν Βεβαιώσεις Συμμετοχής.

ΕΙΣΗΓΗΤΕΣ-ΕΜΨΥΧΩΤΕΣ
Αντιγόνη Μώρου, εκπαιδευτικός, διδάκτωρ Θεατρικών Σπουδών, μέλος της συγγραφικής ομάδας του βιβλίου της Θεατρικής Αγωγής στο Δημοτικό
Γιάννα Μαμακούκα, θεατρολόγος
Αργυρώ Σκίτσα, εκπαιδευτικός, μουσικοπαιδαγωγός
Τερζητάνου Χαρούλα, εκπαιδευτικός
Σοφία Λαμπρίδου, θεατροπαιδαγωγός
Δαβίδ Άντζελ, θεατροπαιδαγωγός
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΗΜΕΡΙΔΑΣ
Παρασκευή    6/10/06 16.00-16.30  Εγγραφές 16.30-18.30    Εργαστήρια 18.30-19.00    Διάλειμμα 19.00-21.00    Εργαστήρια Σάββατο    7/10/06 09.00-11.00    Εργαστήρια 11.00-11.30    Διάλειμμα 11.30-13.30   Εργαστήρια 13.45-15.00    Αξιολόγηση-Συζήτηση με τους εμψυχωτές- Βεβαιώσεις

Για Μέλη με τακτοποιημένη συνδρομή 2006: 17 Ευρώ Για μη μέλη: 25 Ευρώ Συνδυαστική τιμή: Εγγραφή στο Δίκτυο, Συνδρομή 2007 και Σεμινάριο: 62 Αιτήσεις εγγραφής μελών, κανονισμός λειτουργίας κλπ στην ιστοσελίδα www.TheatroEdu.gr > Ποιοι Είμαστε ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να καταθέσουν επωνύμως το ποσό στην τράπεζα ALPHA BANK 202-00-2002-000277 Και να στείλουν σε απλό χαρτί
α) τα πλήρη στοιχεία τους (ονοματεπώνυμο, ταχ. Δ./νση, τηλέφωνα, σχολείο) και β) την απόδειξη της τράπεζας στο ΦΑΞ : 2310 863022 ΠΡΟΣΟΧΗ:
β) Λόγω του βιωματικού χαρακτήρα των εργαστηρίων οι θέσει είναι περιορισμένες. Θα τηρηθεί σειρά  προτεραιότητας ανάλογα με την ημερομηνία κατάθεσης των χρημάτων
στην Τράπεζα.
γ) Τα ονόματα όσων γίνουν δεκτοί στο Σεμινάριο θα ανακοινωθούν στις 4/10/2006 στην ιστοσελίδα www.TheatroEdu.gr γ) Δηλώσεις συμμετοχής σταΕργαστήρια θα γίνει στην εγγραφή και με σειρά προσέλευσης. δ) Χρήματα δεν επιστρέφονται Οργανωτική Επιτροπή: Ντίνα Τσολάκη, Δαβίδ Άντζελ, Ειρήνη Μαρνά, Μπέττυ Πουρσανίδου Πληροφορίες : 2310 863022 (Ντίνα Τσολάκη 20.00-22.00)

ΟΡΓΑΝΩΣΗ: ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΚΤΥΟ για το ΘΕΑΤΡΟ στην ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Μέλος του IDEA-International Drama/Theatre & Education Association www.TheatroEdu.gr This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1 "Δραματοποίηση κειμένου: από το κείμενο στη δράση" Αντιγόνη Μώρου, εκπαιδευτικός, διδάκτωρ Θεατρικών Σπουδών, μέλος της συγγραφικής ομάδας του βιβλίου της Θεατρικής Αγωγής στο Δημοτικό

Κείμενο και εικόνα:
1) Λογοτ. Κείμενο Ηλ. Βενέζη, Η Χιονάτη της Πάρνηθας (Θεατρική Αγωγή, Βιβλίο Μαθητή, σ. 27)- 2). Εικόνα: Πίνακας Άμβιχου, Κοπέλα στο παράθυρο, Εθνική Πινακοθήκη (Θεατρική Αγωγή, Βιβλίο Μαθητή, σ. 24) Διδακτικά αντικείμενα που προσεγγίζουμε: Λογοτεχνία, Γλώσσα, Εικαστικά, Εμείς κι ο Κόσμος
Θεματική ενότητα: Επικοινωνία – Σχέσεις. Στην αρχή προετοιμάζουμε την ομάδα με ασκήσεις ψυχοτεχνικής. Στη συνέχεια, προχωράμε στη δραματοποίηση κειμένου και εικόνας. Η πορεία που ακολουθούμε είναι η εξής: ?    Ανάγνωση του έργου ? Κατανόηση του μύθου - Ανάλυση των δραματικών στοιχείων του έργου ?  Αυτοσχεδιασμός και επαλήθευση χαρακτήρων - Οργάνωση χώρου δράσης ?    Σύνθεση διαλόγων (βάσει των αυτοσχεδιασμών) - Εργαστήρι Γραφής Χωριζόμαστε σε δύο ομάδες. Η μία θα δουλέψει πάνω στο κείμενο και η άλλη στην εικόνα. Διαβάζουμε το κείμενο και μελετάμε αντίστοιχα την εικόνα/ πίνακα. Εντοπίζουμε στο κείμενο τα δραματικά στοιχεία και διακρίνουμε τις σκηνικές ενότητες στην εξέλιξή τους. Ορίζουμε κεντρικά σημεία για αυτοσχεδιασμό και προσεγγίζουμε τα θέματα και τις καταστάσεις. Ο διάλογος προκύπτει αβίαστα από τη δράση και καταγράφεται. Στην εξέλιξη μέσα από το εργαστήρι γραφής θα διαμορφώσουμε αντίστοιχα το δραματικό κείμενο. Με ανάλογο τρόπο δουλεύουμε πάνω στην εικόνα. Προσεγγίζουμε δραματικά την ιστορία της εικόνας, τα πρόσωπα και τη δράση τους. Η δραματοποίηση ενδείκνυται για τη μελέτη διδακτικών αντικειμένων, γι’ αυτό επεξεργαζόμαστε τα παραδείγματά μας σε σχέση με τη Γλώσσα, Λογοτεχνία, Εικαστικά, Εμείς κι ο κόσμος. Η Αντιγόνη Μώρου σπούδασε ελληνική φιλολογία στην Αθήνα. Έκανε D.E.A. και διδακτορικό στο θέατρο (Paris III, Sorbonne- 1986 και 1990). Παρακολούθησε ατελιέ και μαθήματα υποκριτικής και δραματικής τέχνης (Παρίσι, 1980-2). Εργάσθηκε ως εκπαιδευτικός σε δημόσια σχολεία (από το 1990 υπηρετεί στο 2ο Πειραματικό Γυμνάσιο Αμπελοκήπων), με απόσπαση στο Πάντειο Παν/μιο ως συνεργάτις του Γ. Ανδρεάδη στο Αρχαίο Δράμα (1994-5) και στο ΥΠΕΠΘ στο Τμήμα Πολιτιστικών (οργάνωση και κριτική επιτροπή Πανελλήνιων Καλλιτεχνικών Μαθητικών Αγώνων Αρχαίου Δράματος και Σύγχρονου Θεάτρου, 1995-2000). Δίδαξε θέατρο στην εξομοίωση των δασκάλων (Παιδ/κό Τμήμα Παν/μιου Αθηνών, 1998). Οργάνωσε θεατρικά σεμινάρια και εργαστήρια επιμόρφωσης εκπαιδευτικών ως Υπεύθυνη Πολιτιστικών Προγραμμάτων αι Καλλιτεχνικών Αγώνων της Α΄ Αθήνας (2003-6). Έχει δημοσιεύσει σε διάφορα περιοδικά άρθρα για το Αρχαίο Δράμα, για το Θέατρο και τη Δραματοποίηση στο σχολείο. Έχει πραγματοποιήσει ανακοινώσεις με τα ίδια θέματα σε Πανεπιστήμια και
εκπαιδευτικά συνέδρια. Συγγραφέας του Βιβλίου «Θεατρική Αγωγή Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού», 2006 (με Μ. Φραγκή, Π. Μουγιακάκο και Χ. Παπαδημούλη).

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2 "Θεατρικό Παιχνίδι" Γιάννα Μαμακούκα, θεατρολόγος Το σώμα μας και η φωνή μας και πώς μπορούν να ζωγραφίσουν στο χώρο και να γράψουν στο χρόνο ανθρώπινες ιστορίες. Ασκήσεις και παιχνίδια γνωριμίας με τα εκφραστικά μας μέσα, ομαδικοί αυτοσχεδιασμοί.

Η Γιάννα Μαμακούκα είναι πτυχιούχος της Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Α.Π.Θ. με μεταπτυχιακές  θεατρικές σπουδές (Licence, Maitrise, D.E.A.) στο Παρίσι (Universite Paris III). Έχει παρακολουθήσει πολλά σεμινάρια σωματικής έκφρασης, κλόουν, κουκλοθέατρου, μιμικής, σκηνοθεσίας, μουσικού θεάτρου, φωνητικής, μοντέρνου χορού, παντομίμας και δημιουργίας μάσκας στη Γαλλία, Αγγλία, Σουηδία και Ελλάδα. Έχει εργασθεί ως βοηθός σκηνοθέτη στη Γαλλία και την Ελλάδα, ως σκηνοθέτις (“Il faut de l’ombre a la lumiere”, Theatre National de la Colline, Παρίσι, με τις αφηγήτριες παραμυθιών Α. Στρουμπούλη και Σ. Βούλγαρη στην Αθήνα), ως ηθοποιός («Απογραφή», στο Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών, «Η πόλη των παρεκκλίσεων», Μασσαλία, «Εμείς θα κάνουμε τον γύρο του κόσμου», Μασσαλία), ως κουκλοπαίκτρια («Ο Αρλεκίνος και η Σκιά του», και «Αποκάλυψη» στο Διεθνές Φεστιβάλ Ύδρας, «Δον Κιχώτης», Αθήνα, «Μικρές ερωτικές ιστορίες με τα δάχτυλα», Αθήνα). Έχει διευθύνει πολλά θεατρικά εργαστήρια για παιδιά  και ενηλίκους στη Γαλλία (Παρίσι και Μασσαλία) και στην Ελλάδα (Αθήνα και Θεσσαλονίκη) κι έχει διδάξει θεατρικά μαθήματα στη Γαλλία (Maison du Geste et de l’Image- Παρίσι, Lycee Colbert, College Anatole France και Lycee Pierre Puget, Μασσαλία) και την Ελλάδα (Σχολή Μωραΐτη στην Αθήνα και το Ινστιτούτο Θεατρικών Σπουδών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης). Δημιούργησε πρόσφατα ένα θέαμα για παιδιά με τίτλο «Εμείς θα κάνουμε το γύρο του κόσμου», βασισμένο στη μιμική, το κουκλοθέατρο, το χορό κλπ, όπου παίζει όλους τους ρόλους η ίδια. Το έργο παρουσιάστηκε στη Γαλλία (Μασσαλία) και παίζεται τώρα σε σχολεία και θέατρα στην Ελλάδα (Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Σέρρες και Αθήνα).


ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 3 "Θέατρο/δράμα στην εκπαίδευση : έκφραση, πειραματισμός,  μάθηση" Σοφία Λαμπρίδου, θεατροπαιδαγωγός Δαβίδ Άντζελ, θεατροπαιδαγωγός Στο τετράωρο αυτό σεμινάριο θα κινηθούμε σε τέσσερις βασικούς άξονες: α) σώμα – χώρος – αντικείμενο,  β) αυτοσχεδιασμός, γ) δραματοποίηση, δ) εκπαιδευτικό δράμα. Θα παίξουμε, θα εξερευνήσουμε, θα πειραματιστούμε κατανοώντας την λειτουργία και τις προεκτάσεις μερικών από τις τεχνικές και τις μεθόδους του θεάτρου/δράματος που μπορούν να τεθούν στην υπηρεσία της εκπαίδευσης.  Στόχος μας είναι να αναπτύξουμε ένα θεατρικό/δραματικό, προσβάσιμο στον εκπαιδευτικό, λεξιλόγιο, στο οποίο θα μπορεί να ανατρέχει ανά πάσα στιγμή στο μάθημα του και να το χρησιμοποιεί εύκολα και ευέλικτα προς όφελος των μαθητών του. Πιο συγκεκριμένα θα εξετάσουμε: το σώμα ως εκφραστικό μέσο και την σχέση του με τον χώρο και το αντικείμενο / τον ρόλο ως ευκαιρία μιας νέας οπτικής του εαυτού και του άλλου / το «κείμενο» ως ερέθισμα για μια δημιουργική περιπέτεια/τη δραματική ιστορία ως αφετηρία για εξερεύνηση κοινωνικών ζητημάτων.    Παρακαλούνται οι συμμετέχοντες να φορούν άνετα ρούχα.

Οι Σοφία Λαμπρίδου & Δαβίδ Άντζελ είναι ιδρυτές της ομάδας Stimulus, που ασχολείται αποκλειστικά με την έρευνα και την πρακτική του δράματος και του θεάτρου στην εκπαίδευση και ως κοινωνική παρέμβαση. Η Σοφία Λαμπρίδου είναι πτυχιούχος Θεατρολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου. Ο Δαβίδ Άντζελ είναι πτυχιούχος της Δραματικής Σχολής του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος. Έχουν κάνει μεταπτυχιακές σπουδές στο Εφαρμοσμένο Δράμα (Πανεπιστήμιο του Exeter, Αγγλία). Εργάζονται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση ως δάσκαλοι ειδικότητας και παράλληλα σχεδιάζουν και εφαρμόζουν προγράμματα για ειδικές ομάδες πληθυσμού, όπως κωφών, ατόμων με μαθησιακές δυσκολίες, ατόμων με ψυχιατρικές παθήσεις,
ανήλικων παραβατών, παιδιών με προβλήματα συμπεριφοράς κ.α. Έχουν ήδη σχεδιάσει δύο θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα για μαθητές δημοτικού με θέματα Αλφαβητισμός και Φαντασία και Ψυχολογική Πίεση από Συνομίληκους και έχουν συμμετάσχει ως εμψυχωτές στο θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα Μυρωδιά από Κακάο. Αυτήν την περίοδο σχεδιάζουν ένα πρόγραμμα για το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κομοτηνής με θέμα τη θρησκευτική ετερότητα και συμμετέχουν ως εμψυχωτές στο θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα του
Κ.Θ.Β.Ε. 88 Βελανιδιές και Μύριες Ανεμώνες. Έχουν παρακολουθήσει εργαστήρια κινησιολογίας, σωματικού θεάτρου, παντομίμας, μουσικής και νοηματικής. Είναι μέλη του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 4 "Δραματική έκφραση και δραματοποίηση" Αργυρώ Σκίτσα, εκπαιδευτικός, μουσικοπαιδαγωγός Χαρίκλεια Τερζητάνου, εκπαιδευτικός Στο εργαστήρι θα δούμε πώς διαφοροποιούμε τη συμπεριφορά μας και μετατρέπουμε  αφηγηματικά κείμενα, μουσικά κομμάτια και εικαστικά έργα τέχνης σε ζωντανές σκηνές ανάλογα με τις συνθήκες. Παράλληλα θα δούμε πώς εμπλέκονται η Θεατρική και η Εικαστική Αγωγή στις διδακτικές ώρες  της Αισθητικής Αγωγής.

Η Αργυρώ Σκίτσα αποφοίτησε από το Α.Π.Θ. με ειδίκευση στην Ψυχολογία. Από το  1990 εργάστηκε στην ειδική αγωγή ως εκπαιδεύτρια και συντονίστρια προγραμμάτων  δημιουργικής έκφρασης και ανάπτυξης, κατάρτισης ατόμων με αναπηρίες και  εκπαίδευσης εργαζομένων και εθελοντών σε θέματα κοινωνικής ευαισθητοποίησης. Δίδαξε στη Μέση Εκπαίδευση ως φιλόλογος και σε ΙΕΚ Προσχολικής Αγωγής για  παιδιά με ειδικές ανάγκες ενώ συνεργάστηκε με ωδεία, παιδικούς σταθμούς  σχολεία, κατασκηνώσεις και άλλους φορείς σε προγράμματα δημιουργικής  απασχόλησης, θεατρικού παιχνιδιού, μουσικοκινητικής και οργάνωσης παιδικών  παραστάσεων. Έχει συνεργαστεί φορείς ως συντονίστρια σε ευρωπαϊκά προγράμματα  για τον κοινωνικό αποκλεισμό των νέων και σε προγράμματα πολιτιστικών  ανταλλαγών (Γαλλία, Βέλγιο, Ιρλανδία, Βουλγαρία). Εισηγήτρια σε σεμινάρια για θέματα ειδικής αγωγής, αντιμετώπισης προβλημάτων – συγκρούσεων στην τάξη,  εμψύχωσης και επικοινωνίας μέσα από το παιχνίδι, θεατρικού παιχνιδιού, αφήγησης  παραμυθιού και μουσικοκινητικής αγωγής καθώς και για την τέχνη στην εκπαίδευση.Επίσης, διοργανώνει επιμορφωτικά βιωματικά σεμινάρια για εκπαιδευτικούς και  εμψυχωτές καθώς και πολιτιστικές εκδηλώσεις για παιδιά σε συνεργασία με φορείς  της πόλης. Είναι μέλος της ΟΜΕΡ από το 1994 έως σήμερα. Από το 1999 είναι  υπεύθυνη του καλλιτεχνικού παιδαγωγικού εργαστηρίου «Σχεδία στην πόλη».  Ιδρυτικό μέλος της Παιδαγωγικής Καλλιτεχνικής Ομάδας «Σχεδία» η οποία  λειτουργεί με στόχο τη συνεχή εκπαίδευση  και ενημέρωση καθώς και τη δημιουργία  καλλιτεχνικών δράσεων – παρεμβάσεων για τα παιδιά στην πόλη αλλά και την  επαρχία.

H Χαρίκλεια Τερζητάνου
αποφοίτησε από την Παιδαγωγική Ακαδημία Θεσσαλονίκης το 1985 και ολοκλήρωσε το πρόγραμμα εξομοίωσης του Π.Τ. το 1993. Παρακολούθησε ένα χρόνο μαθήματα στο ΤΕΦΑΑ Κομοτηνής. Γνωρίζει αγγλικά, γερμανικά και γαλλικά.Ασχολήθηκε από την εφηβική ηλικία με το μοντέρνο χορό και έκανε μαθήματα χορογραφίας. Τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια ασχολείται με τη μουσικοκινητική  και τη διδασκαλία των παραδοσιακών χορών  στο Λαογραφικό Όμιλο Παπάφη, με τον οποίο σκηνοθέτησε και επιμελήθηκε τη δίωρη παράσταση «Χορεύοντας στα κύματα», στο τμήμα παραδοσιακών χορών της Β΄ ΕΛΜΕ και σε παιδικά τμήματα δημοτικών σχολείων. Υπήρξε επί εννέα χρόνια πρόεδρος  του Εργαστηρίου Παραδοσιακών Χορών Δασκάλων και Νηπιαγωγών Νομού Θεσ/νίκης και συμμετείχε ως πρωτοχορεύτρια σε πολλές παραστάσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Το 2005 ήταν εμψυχώτρια σε δύο εργαστήρια για εκπαιδευτικούς της Φυσ. Αγωγής με θέμα τη διδασκαλία των παραδοσιακών χορών μέσα από τη μουσικοκινητική αγωγή. Παρακολούθησε πολλά εκπαιδευτικά σεμινάρια θεατρικής και αισθητικής αγωγής. Στα σχολεία που υπηρέτησε σκηνοθέτησε  θεατρικά έργα και επιμελήθηκε διαθεματικά εκπαιδευτικά προγράμματα που κατέληγαν σε παράσταση παντομίμας. Τα παραπάνω παρουσιάστηκαν στο θέατρο «ΑΝΕΤΟΝ» και στις μαθητικές συναντήσεις του Δ’ Δημοτικού Διαμερίσματος του Δήμου Θεσσαλονίκης. Επίσης, εργάστηκε και ως δασκάλα εικαστικών.  Ως Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων και Καλλιτεχνικών Αγώνων της Δ/νσης Π.Ε. Αν. Θεσ/νίκης από το σχ.έτος 2003-2004 έχει οργανώσει  βιωματικά σεμινάρια, έχει παρουσιάσὲ¹ εισηγήσεις και έχει εκπονήσει ηλεκτρονικό υλικό για τους εκπαιδευτικούς της Π.Ε.

Πληροφορίες Koyinta

Off Canvas sidebar is empty