{mosimage}Γιώργου Ξένου, «ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΕΝ ΑΝΑΜΟΝΗ» Η έκθεση θα διαρκέσει από τις 15 Μαρτίου έως τις 22 Απριλίου 2007 O Γιώργος Ξένος, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους των θέσεων
που εκφράζει η σύγχρονη ελληνική τέχνη από τα μέσα περίπου της
δεκαετίας του 1980, λειτούργησε ορθολογικά συναιρώντας τη ζωγραφική και
το σχέδιο σε μιαν ενιαία αντίληψη.
Ξεκίνησε δυναμικά με το έργο του μια
ποιητική και πολιτική προοπτική που ανοίγει τόσο για τον ίδιο όσο και
για την εποχή του ορίζοντες μιας σπάνιας καθαρότητας και ενορχηστρώνει
κινήσεις μιας αυστηρής συνέπειας. Εδώ και τριάντα χρόνια κινείται
ανάμεσα στον ευρύ φαινομενικό ορίζοντα του κόσμου και το συστηματικό
μέτρο της ζωγραφικής χειρονομίας. Τα ερωτήματα που θέτει με το έργο του
συστηματικά προκαλούν και ανασκευάζουν το χώρο της ζωγραφικής. Για τον
Γιώργο Ξένο, η ζωγραφική δεν είναι τέχνη μόνον του αποτελέσματος και
της αναπαράστασης, αλλά τέχνη της αναδιαπραγμάτευσης και του
επαναπροσδιορισμού της μορφής, της εικόνας, της παρουσίας, της
οντότητας.
Τα ζωγραφικά έργα που θα εκτεθούν στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης αποτελούν ένα μικρό δείγμα μιας μεγάλης ιστορίας. Παρουσιάζονται ενότητες από πρόσωπα και σχέδια με γραμμές κινητικές και εκφραστικές και φόρμες ελεύθερες, αλλά ωστόσο αναγνωρίσιμες. Οι απεικόνίσεις του δεν είναι περιγραφικές. Εκφράζουν δίχως να απεικονίζουν και να αναπαριστούν. Αναπτύσσει τα θέματά του σε μεγάλες επιφάνειες, κυρίως από χαρτί, δουλεύοντας κατά κύριο λόγο, με ακρυλικά και υδροχρώματα, υλικά που προσδίδουν διαφάνεια και ρευστότητα στις ζωγραφικές συνθέσεις του.
Ο Γιώργος Ξένος γεννήθηκε το 1953 στην Αθήνα.
Από το 1976-1982 σπούδασε στην «Ecole Nationale Superieure des Beaux Arts – Section des Arts Plastiques» στο Παρίσι. Από το 1983-1986 έζησε και εργάστηκε στην Αθήνα. Το 1987 έζησε και εργάστηκε στο Monchengladbach της Γερμανίας.
Από το 1988-1992 έζησε και εργάστηκε στο Βερολίνο, όπου βίωσε τα ιστορικά γεγονότα της πτώσης του Τείχους. Έργα της περιόδου αυτής εξέθεσε στο Winckelmann Museum της πόλης Stendal (Ιούνιος - Οκτώβριος 1991) και στο Pergamon Museum του Βερολίνου (Ιανουάριος - Νοέμβριος 1992).
Από το 1993 ζει και εργάζεται στην Αθήνα.
Διάρκεια έκθεσης: 15 Μαρτίου – 22 Απριλίου 2007
Εγκαίνια: Πέμπτη 15 Μαρτίου 2007, ώρα 20.00 στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Την έκθεση θα εγκαινιάσει ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Πολιτισμού κ. Χρήστος Ζαχόπουλος.
Χορηγοί έκθεσης: Εκδόσεις Μίλητος, Αθανάσιος Σ. Μπεργελές Μεταφορές Έργων Τέχνης, Ασφαλιστικό Πρακτορείο Χαράλαμπου Σ. Γλύκη
Xορηγοί Μουσείου: ΔΕΘ-Helexpo, Γ’ Κ.Π.Σ. / Ε.Π. «Πολιτισμός 2000-2006», Γ’ Κ.Π.Σ. / Ε.Π. «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ», Ασφαλιστικός Οργανισμός Νταλιάνη / Lloyd’s Γ. Καραβίας & Συνεργάτες, Ξενοδοχείο Βεργίνα, n-orasis
Χορηγός επικοινωνίας : ΕΡΤ 3
Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης www.mmca.org.gr
Ώρες λειτουργίας: Τρίτη - Σάββατο: 9:30-14:00 & 18:30-21:00, Κυριακή: 11:00-15:00, Δευτέρα: κλειστά
Ξεναγήσεις και εκπαιδευτικά προγράμματα πραγματοποιούνται μετά από συνεννόηση.
Το Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, σε συνεργασία με
το 9ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης – Εικόνες του 21ου Αιώνα,
και το Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης,
διοργανώνουν την έκθεση φωτογραφίας της αμερικανίδας φωτογράφου
Tierney Gearon με τίτλο The Mother Project, ένα φωτογραφικό έργο 39 «στιγμών»
«Όλες οι φωτογραφίες μου είναι πορτραίτα του εαυτού μου». Η φωτογράφος Tierney Gearon, ύστερα από μια έντονη συναισθηματική κρίση, που ήρθε ως επακόλουθο της κατάρρευσης του γάμου της, αποφάσισε να αναζητήσει τον χαμένο της εαυτό, μέσα στην ίδια την οικογένειά της. Υπ’ αυτή την έννοια, του αυτοσκοπού, το έργο της, μοιάζει με ταξίδι κάθαρσης και αυτογνωσίας. Η έκθεση φωτογραφίας της Tierney Gearon με τίτλο The Mother Project, ένα φωτογραφικό έργο 39 «στιγμών», αποτελεί την κορύφωση μιας διαδρομής οκτώ ετών.
Η Gearon απαθανατίζει πάντα αγαπημένα της πρόσωπα, αυτή τη φορά όμως εστιάζει στην μητέρα της, η οποία ζει σε μια μικρή κωμόπολη έξω από τη Νέα Υόρκη και αντιμετωπίζει χρόνια και σοβαρά ψυχολογικά προβλήματα. Οι φωτογραφίες της Gearon, βαθιά προσωπικές, παραμένουν την ίδια στιγμή αποστασιοποιημένες από το θέμα τους. Μοιάζουν με προσωπική σπουδή για την οικογένεια, τη μητρότητα, αλλά και για τις ψυχικές ασθένειες και τα γηρατειά. «Ξύνουν» την επιφάνεια αυτού που ονομάζεται συμβατικό, «τσαλαβουτούν» στην συναισθηματική πολυπλοκότητα των οικογενειακών σχέσεων, ισορροπούν ανάμεσα στο αφηγηματικό και το μυστηριώδες. Γεννημένη στην Ατλάντα των ΗΠΑ το 1963, η Gearon, συστήθηκε αρχικά στον κόσμο ως μοντέλο και χορεύτρια. Ύστερα από μια 5ετία έκθεσης στις κάμερες, η Gearon συνειδητοποίησε πως αυτό που την ενδιέφερε πραγματικά ήταν να βρίσκεται πίσω από τον φακό. Στα πρώτα της φωτογραφικά «κλικ», αποκάλυψε μια άλλη πλευρά των παρασκηνίων στις επιδείξεις μόδας και σύντομα κέρδισε τον σεβασμό μεγάλων οίκων μόδας. Η Gearon απολάμβανε την ηθική και οικονομική αναγνώριση.
Το θυελλώδες αυτό κεφάλαιο διήρκεσε άλλα πέντε χρόνια. Τα πάντα ανατράπηκαν, όταν η πολυάσχολη καθημερινότητα με τα αμέτρητα ταξίδια, έδωσε τη θέση της στην οικογένεια. Η Gearon έκλεισε ένα κύκλο ζωής, και άνοιξε έναν άλλο με νέους πρωταγωνιστές: Τη μητέρα της και τα παιδιά της. Η κινηματογράφηση της οικογένειάς της, αλλά και τα φωτογραφικά ενσταντανέ, λειτούργησαν λυτρωτικά, αποτέλεσαν ένα ταξίδι αυτογνωσίας για την δημιουργό, που θέλει η δουλειά της να αντανακλά όσα η ίδια αισθάνεται και επιθυμεί να εκφράσει.
Διάρκεια έκθεσης: 16 Μαρτίου – 15 Απριλίου 2007
Εγκαίνια: Σάββατο 17 Μαρτίου 2007, ώρα 12:30 το μεσημέρι στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Χορηγός επικοινωνίας : ΕΡΤ 3
Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης www.mmca.org.gr
Ώρες λειτουργίας: Τρίτη - Σάββατο: 9:30-14:00 & 18:30-21:00, Κυριακή: 11:00-15:00, Δευτέρα: κλειστά
Ξεναγήσεις και εκπαιδευτικά προγράμματα πραγματοποιούνται μετά από συνεννόηση.
Το Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης διοργανώνει την ατομική έκθεση της καλλιτέχνιδας
Κατερίνας Αποστολίδου,
«ΑQUARIUM STORIES»
Η έκθεση θα διαρκέσει από τις 15 Μαρτίου έως τις 22 Απριλίου 2007
Η έκθεση με τίτλο «ΑQUARIUM STORIES» αποτελείται από τρεις εγκαταστάσεις βίντεο και αφορά στην καινούρια δουλειά της Κ. Αποστολίδου.
Με άξονα πάντα το υγρό στοιχείο και ό,τι αυτό αρχετυπικά συμβολίζει, η Κατερίνα Αποστολίδου ερευνά τα εύθραυστα όρια της ψυχικής μας ισορροπίας και εξερευνά την σκοτεινή, ερμητική, υπόγεια πλευρά της πραγματικότητας που μας υποβάλλει τους φόβους και τις επιθυμίες μας.
Η καλλιτέχνιδα έχει παρουσιάσει τις γλυπτικές της εγκαταστάσεις σε διεθνείς εκθέσεις όπως : The ship is still not in sight…. Lichthaus, Βρέμη, (επιμ.: Κ. Κοσκινά), και OPEN, Βενετία, (επιμ. Λ. Τσίκουτα), Leaving the island, PICAF, Πουσάν, Κορέα, (επιμ.: R. Martinez, Hou Hanrou).
Το 2004 συμμετείχε με tο έργο Luna, στη 2η Μπιενάλε βίντεο, Video Zone 2, Τελ Αβίβ (επιμ. Κ. Γρέγου) και στην έκθεση Nine Muses I presume? Μαδρίτη, στα πλαίσια της Ελληνικής συμμετοχής στην ARCO (επιμ.: Κ. Γρέγου, Ν. Ζαχαρόπουλος, Σ. Παππά).
Το έργο : This might look suicidal…, και : And some have quite a reputation…. 2006 (Μπορεί να φαίνεται αυτοκτονικό…, και Μερικές έχουν τη φήμη ...) αποτελείται από τέσσερις συγχρονισμένες βίντεο προβολές τοποθετημένες ανά δύο, η μία απέναντι από την άλλη.
Η οικεία πράξη της γραφής γίνεται καταναγκαστική και ανοίκεια ενώ συντονίζεται με πλάσματα του βυθού που μοιάζουν να υπαγορεύουν μια τιμωρία.
Η Κατερίνα Αποστολίδου χρησιμοποιεί τις εικόνες του βυθού σαν αλληγορίες εσωτερικών καταστάσεων και υπαρξιακής ανησυχίας. Όπως λέει η ίδια : «Στις δύο εικόνες- παραβολές με ενδιαφέρει η ‘τιμωρία’ που υπαγορεύεται από μέσα αλλά επιβάλλεται από έξω, από αυτά που μας καθορίζουν και μας διαμορφώνουν».
Το έργο: They find their prey...2006, (Βρίσκουν τη τροφή τους), είναι ένα βίντεο μικρής διάρκειας, με ελλειπτική αφήγηση όπου η εικόνα αρχικά ακατάληπτη οδηγεί το θεατή σε δικές του ερμηνείες μέχρι να αποκαλυφθεί εντελώς στο τέλος του έργου.
Στο έργο : Luna, 2004 η εικόνα του Λούνα Παρκ παραμορφώνεται μέσα από την αντανάκλασή της στο νερό καθώς όλα περιστρέφονται γύρω από τον ορίζοντα του νερού που χωρίζει την εικόνα σε δύο μέρη.
O οικείος και χαρούμενος χώρος του Λούνα Παρκ μεταμορφώνεται σε κάτι ανοίκεια απειλητικό και τρομακτικό ενώ περιοδικά βυθίζεται σε μια απόλυτη σιωπή.
Διάρκεια έκθεσης: 15 Μαρτίου – 22 Απριλίου 2007
Εγκαίνια: Πέμπτη 15 Μαρτίου 2007, ώρα 20.00 στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Χορηγός καταλόγου: akto Art & Design
Xορηγοί Μουσείου: ΔΕΘ-Helexpo, Γ’ Κ.Π.Σ. / Ε.Π. «Πολιτισμός 2000-2006», Γ’ Κ.Π.Σ. / Ε.Π. «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ», Ασφαλιστικός Οργανισμός Νταλιάνη / Lloyd’s Γ. Καραβίας & Συνεργάτες, Ξενοδοχείο Βεργίνα, n-orasis
Χορηγός επικοινωνίας : ΕΡΤ 3
Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης www.mmca.org.gr
Ώρες λειτουργίας: Τρίτη - Σάββατο: 9:30-14:00 & 18:30-21:00, Κυριακή: 11:00-15:00, Δευτέρα: κλειστά
Ξεναγήσεις και εκπαιδευτικά προγράμματα πραγματοποιούνται μετά από συνεννόηση.