Off Canvas sidebar is empty

Η καλλιτεχνική στιγμή της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου

synodos1Η συνάντηση που έλαβε χώρα τον Ιούνιο στο μαγικό νησί της Κρήτης ήταν κοσμοϊστορικής σημασίας και έκανε το νησί παγκόσμιο επίκεντρο για πολλές μέρες: η πρώτη μετά το σχίσμα Μεγάλη Πανορθόδοξη Σύνοδος της Ορθοδόξου Εκκλησίας. Πρόκειται για μια συνάντηση που προετοιμαζόταν εδώ και εκατό χρόνια, ενώ έχουν περάσει 1229 χρόνια από την 7η Οικουμενική Σύνοδο.Μεταξύ συζητήσεων και σκέψεων υπήρξε μια ξεχωριστή καλλιτεχνική στιγμή που μας θύμισε ότι η τέχνη παντού και πάντα ενοποιεί όλα τα μέτωπα προσφέροντας αυτό το μοναδικό που διαθέτει στους αποδέκτες της.


Έτσι κατά την διάρκεια δείπνου στην Ορθόδοξη Ακαδημία Κρήτης ο Δήμαρχος του Δήμου Πλατανιά Ιωάννης Μαλανδράκης έδωσε σε κάθε  προκαθήμενο έναν πίνακα ζωγραφικής, φιλοτεχνημένο από την διεθνή εικαστικό Βασιλική Κάππα, η οποία χρησιμοποιεί ευρεία γκάμα εικαστικών μέσων στη δουλειά της, που εκτείνονται από την κλασική ζωγραφική ως την οπτικοακουστική σύλληψη και το animation. Ο πίνακας της απεικόνιζε τον Ιερό Ναό Μιχαήλ Αρχαγγέλου -Ροτόντα Επισκοπής. ιλοτεχνημένο από την Βασιλική Κάππα το έργο τέχνης που δόθηκε ως αναμνηστικό  στους Προκαθήμενους της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου

Το κάθε έργο ήταν μοναδικό, καθότι ήταν ξεχωριστά  ζωγραφισμένο  για κάθε προκαθήμενο.Ο Ναός Ροτόντα Επισκοπής» λέει η καλλιτέχνις «αποτελεί από μόνος του μια εικαστική πρόκληση.  Ακριβώς γι’ αυτό σκέφτηκα να μην κάνω ένα έργο από το οποίο να παραχθούν τριάντα αντίγραφα, αλλά να φιλοτεχνήσω τριάντα ζωγραφικά πρωτότυπα έργα πάνω στο ίδιο θέμα. Σε κάθε έργο από τα τριάντα το θέμα αποκάλυπτε μια διαφορετική πτυχή του. Αν και η γωνία απεικόνισης του ναού παρέμενε σταθερή, καθώς το έργο προχωρούσε τα γύρω στοιχεία διαφοροποιούνταν ελαφρώς δίνοντας του ψυχή. Τα χρώματα, οι εποχές, οι παλαιότερες και πρόσφατες όψεις του ναού που ανακαινιζόταν, το περιβάλλον γύρω του που άλλαζε, η μέρα και η νύχτα.

Ενα απο τα έργα Τα τριάντα αυτά έργα, αν και είναι το καθένα πρωτότυπο, συγκροτούν στην πραγματικότητα όλα μαζί ένα και μοναδικό έργο που δημιουργεί την αίσθηση πως έχει κανείς επισκεφτεί το εικονιζόμενο μέρος. Στην πραγματικότητα ο κάθε παραλήπτης κρατά τώρα στα χέρια του ένα στιγμιότυπο ενός μεγάλου ζωντανού έργου. Αυτό που διαφοροποιεί ένα καλλιτεχνικό έργο, εκτός από το αποτέλεσμα, είναι η διαδικασία που έχει επιλεγεί για την δημιουργία του.

 

Το θέμα, στην προκειμένη περίπτωση, ήταν παραδοσιακό αλλά ο τρόπος και το σκεπτικό με το οποίο δημιουργήθηκε το έργο το κρατά ακόμη ενεργό στη σκέψη μου. Ήδη το έργο που δημιουργήθηκε μου έδωσε την πρώτη ύλη για ένα animation πάνω στο οποίο δουλεύω τώρα. Σε αυτό το Animation ο ιστορικός ναός ζωντανεύει οπτικοακουστικά με βάση τα τριάντα πρωτότυπα έργα που δημιουργήθηκαν στην αρχή. Η επικοινωνία μου με τους ανθρώπους του Δήμου Πλατανιά ήταν εξαιρετική και τους ευχαριστώ που με τίμησαν.»  


vasiliki kappa-Βασιλική Κάππα

 

Η Βασιλική Κάππα γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Τορόντο. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Ως εικαστικός έχει πραγματοποιήσει πολλές ατομικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό (Γερμανία, Φινλανδία, Αμερική). Οι ζωγραφικές της σειρές έχουν αγαπηθεί ιδιαίτερα, ενώ πέρυσι τις ατομικές της εκθέσεις στην Φινλανδία επισκέφτηκαν χιλιάδες φιλότεχνοι.

Ταυτόχρονα είναι επιτυχημένη συγγραφέας, καταχωρημένη από τη λογοτεχνική κριτική στις πιο ανατρεπτικές πένες της σύγχρονης ελληνικής λογοτεχνίας. Το πρώτο της βιβλίο (εκδ. Καστανιώτη) ήταν στις επίσημες υποψηφιότητες για κρατικό βραβείο μυθιστορήματος κάτι που δεν είχε ξανασυμβεί για πρωτοεμφανιζόμενο συγγραφέα.

Εχει σπουδάσει Ζωγραφική και Ψηφιακές μορφές Τέχνης στην Καλών Τεχνών κι ακόμη Σκηνοθεσία Κινηματογράφου, Υποκριτική, Μουσική, Ελληνική Φιλολογία και Γλωσσολογία. Έχει πολυμορφική πολιτιστική δραστηριότητα. Το 2010 παρουσίαζε το τηλεοπτικό πολιτιστικό ένθετο Blow-Up, σε σκηνοθεσία Χρήστου Καρακάση. Είναι στους ιδρυτές και διοργανωτές του Διεθνούς Φεστιβάλ Ψηφιακού Κινηματογράφου Αθήνας (AIDFF). Αρθρογραφεί στο Koyinta Art Magazine. www.vasilikikappa.com

Πληροφορίες Koyinta