Πρόκειται για φωτογραφίες του Γάλλου καλλιτέχνη Paul Louis, από τη Νίκαια της εικοσαετίας 1930- 1950.
Ο Louis διέσχισε τη Νίκαια τη δεκαετία του ’30 με συντροφιά μια Contax 24x36, μέσα από τον φακό της οποίας ασχολήθηκε με μία τεράστια γκάμα θεμάτων. Επέστρεψε δε στην πόλη το 1994, για να αποθανατίσει την ιστορική στιγμή της πλατείας Μασενά.
Οι φωτογραφίες προέρχονται από την πλούσια συλλογή του Norbert Huffschmitt, και δίνουν την ευκαιρία στον παρατηρητή να διαπιστώσει τις αλλαγές που έγιναν στη Νίκαια στο διάστημα 1930-1950.
Λίγα λόγια για τον Paul Louis:
Η σχέση του Paul Louis με τη φωτογραφία ξεκίνησε τη δεκαετία του ΄30. Σε ηλικία 20 χρονών εργαζόταν με το κομμάτι ως δημοσιογράφος για τον ημερήσιο τύπο, σε εφημερίδες όπως οι Eclaireur de Nice και Sud-Est, και διέσχισε τη Νίκαια με μια Contax 24x36. Ασχολείται με όλα τα θέματα, από τα πιο ανώδυνα ως τα πιο σημαντικά, όπως κοινωνικές ή αθλητικές εκδηλώσεις, τροχαία ατυχήματα, εγκληματολογικές υποθέσεις.
{mosimage}
Μετά από πέντε χρόνια απουσίας, επέστρεψε στη Νίκαια το 1944 για την Απελευθέρωση και απαθανάτισε στην πλατεία Μασενά αυτή την ιστορική στιγμή, εξοπλισμένος με μια μηχανή αρνητικού γυαλιού Speed Graphic, που χρησιμοποιούσαν τότε οι Αμερικανοί φωτορεπόρτερς.
Τα επόμενα χρόνια έφεραν μια μεγάλη αλλαγή στον τρόπο δουλειάς του: πλέον το θέμα προείχε της σύνθεσης της εικόνας και το πλάνο μεγάλωσε. Όπως οι περισσότεροι από τους συναδέλφους του, υιοθέτησε τη Rollei και την τετράγωνη διάσταση. Το θέμα άρχισε να τοποθετείται συχνά στο μέσον του κάδρου, ενώ στη συνέχεια η εικόνα ξανατοποθετήθηκε οριζόντια ή κάθετα, ανάλογα με τις ανάγκες στοιχειοθέτησης των εφημερίδων.
Η ζήτηση του κοινού και των εφημερίδων άλλαξε και έκαναν την εμφάνισή τους εξειδικευμένα περιοδικά: ο Paul Louis βαθμιαία εγκατέλειψε τις σκηνές της καθημερινότητας για να επικεντρωθεί στις προσωπικότητες της πολιτικής, και κυρίως του θεάματος, που επισκέπτονται την Κυανή Ακτή.
{mosimage}
Τέλος, στις δεκαετίες του ‘50 και του ’60 έγινε ο φωτογράφος του κινηματογράφου, και πιο συγκεκριμένα του φεστιβάλ των Καννών, δίνοντας τη σκυτάλη, στη δεκαετία του ‘70, στο Norbert Huffschmitt, ο οποίος και συγκέντρωσε την πλούσια συλλογή του από δεκάδες χιλιάδες στιγμιότυπα, μετά το θάνατό του το 1989.
Info:
Η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 11 Ιουλίου.
Επιμελητής: Jean-Pierre Giusto
Χώρος: Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης, Λεωφόρος Στρατού 2Α, τηλ. 2310-821231
Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα με Παρασκευή: 11:00-13:00 και 18:00-20:00, Σάββατο 11:00-13:00
Συνδιοργάνωση: Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης / Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης
Παραγωγή: Theatre de la Photographie et de l’Image
Αρχείο: Norbert Huffschmitt