Το κινηματογραφικό ντοκιμαντέρ Ταξίδι Πνοής του σκηνοθέτη Χρήστου Ν. Καρακάση σε οργάνωση παραγωγής και μουσική Βασιλικής Κάππα θα προβάλλεται από τις 13 Δεκεμβρίου στον κινηματογράφο STUDIO NEW STAR ART CINEMA Σπάρτης και Σταυρόπουλου 22 πλ. Αμερικής.
Σκηνοθετικό Σημείωμα
Οι ταινίες που σκηνοθετώ έχουν κινηματογραφικά και καλλιτεχνικά χαρακτηριστικά. Τα θέματα τα βρίσκω ή με βρίσκουν. Η αναζήτηση του ωραίου, του αισθητικά και εννοιολογικά ενδιαφέροντος, που μπορεί να βρίσκεται οπουδήποτε, κρυμμένο, μου δίνει το έναυσμα, να κινηθώ δημιουργικά. Υπάρχουν θέματα που με απασχολούν διαρκώς και την κατάλληλη στιγμή βγαίνουν προς τα έξω. Τα κοντινά πλάνα και τα μακρινά εξυπηρετούν το σενάριο που είχα πάντα στο μυαλό μου. Μία ανθρωποκεντρική προσέγγιση σε φυσικούς χώρους ,με την σκέψη να απελευθερωθεί η έννοια κινηματογράφηση . Στα γυρίσματα η κάμερα έγραφε ελεύθερα, και μέσα από πολλές ώρες έβγαιναν τα καλύτερα μικρά μας διαμάντια. Ο Γιώργος Μεσσάλας ήταν και είναι πάντα έτοιμος και πρόθυμος. Η ειλικρίνεια που είχε στα γυρίσματα έχει αποτυπωθεί στην ταινία. Με την ταινία απευθύνομαι σε όλον τον κόσμο που θέλει να ταξιδέψει. Να μπει μαζί μας σε ένα καράβι σκέψεων, συναισθημάτων, ιδεών. Η πιο ελεύθερη φόρμα δημιουργεί συνδετικές σχέσεις με τη μορφή, δίχως η αφήγηση να είναι καταγραφή ή περιγραφή αλλά καταλύτης και δημιουργική αναπαράσταση. Είμαστε παρόντες, δίχως να παραβιάζουμε τον χώρο της αναγκαίας ζωτικής απόστασης.
Περίληψη
Ο Γιώργος Μεσσάλας υπήρξε βοηθός και προσωπικός φίλος μεγάλων θεατρανθρώπων του Αλέξη Μινωτή και του Αλέξη Σολωμού. Το 1973 ίδρυσε το «Μοντέρνο Θέατρο» και σκηνοθέτησε τη σάτιρα του Α. Ουέσκερ «Τα πατατάκια», για πρώτη φορά στην Ελλάδα, ενώ το 1974 σκηνοθέτησε και πρωταγωνίστησε στο έργο «Νύχτα δολοφόνων». Ερμήνευσε κλασικό ρεπερτόριο, ενώ σκηνοθέτησε πάμπολλες παραστάσεις στο Εθνικό Θέατρο, στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού, στον Λυκαβηττό, στο Ελεύθερο Θέατρο, και πραγματοποίησε περιοδείες σε πολλές χώρες του εξωτερικού αλλά και σε όλη τη χώρα. Από το 1992 έως το 2012 στεγάστηκε επαγγελματικά στο θέατρο «Αλκυονίδα.Συνεχιστής μιας παράδοσης που στα σημερινά χρόνια είναι πολύτιμη για κάθε καλλιτέχνη και σκεπτόμενο άνθρωπο.
«Το θέατρο για τους ανθρώπους» ήταν η σκέψη που μόνιμα τον απασχολούσε και σύμφωνα με αυτήν λειτούργησε. Κάθε βράδυ, όταν τελείωνε η παράσταση, συζητούσε με τους θεατές θέλοντας να τους μυήσει στη μαγεία της τέχνης. Με έναν δικό του πρωτοποριακό τρόπο κατέβαινε σαν απλός θεατής στο σκαλάκι της αλκυονίδας, για να συναισθανθεί την οπτική από την πλευρά των καθισμάτων και να εισπράξει την ατμόσφαιρα. Έτσι δημιουργούσε μία ενδιαφέρουσα δια-δραστική λειτουργία ανάμεσα σε αυτόν και το κοινό, ενώ η παράσταση είχε τελειώσει.
Ο κινηματογράφος πρέπει να έχει την φιλοδοξία να καταγράφει το παρόν, να συνδιαλέγεται με το παρελθόν και να φαντάζεται το μέλλον. Οι ταινίες θα πρέπει να βασίζονται σε αυτό και να δουλεύουν το ψηφιακό μέσο σαν ένα σύγχρονο τρόπο εμφάνισης και αντίληψης του αισθητού. Ο Κινηματογράφος μπορεί και πρέπει να διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη διαφύλαξη και προβολή της τοπικής και της περιφερειακής πολιτιστικής ταυτότητας και ποικιλομορφίας. Με αυτή του την ιδιότητα άλλωστε, αναδεικνύεται σε πρωτεύοντα παράγοντα ανάπτυξης των ευρωπαϊκών κοινωνικών αξιών και λειτουργίας των δημοκρατικών κοινωνιών, καθώς τα οπτικοακουστικά έργα δύνανται να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στη συγκρότηση της Ελληνικής και ευρύτερα της Ευρωπαϊκής ταυτότητας.
Το κινηματογραφικό ντοκιμαντέρ θα προβάλλεται από τις 13 Δεκεμβρίου στον κινηματογράφο STUDIO NEW STAR ART CINEMA Σπάρτης και Σταυρόπουλου 22 πλ. Αμερικής Τηλ.: 2108640054
Οργάνωση παραγωγής Βασιλική Κάππα
Σενάριο –σκηνοθεσία- Φωτογραφία Χρήστος Ν. Καρακάσης
Φωτογραφία –Συμπληρωματικές λήψεις Ορέστης Δούρβας Ορφέας Δούρβας
Μουσική Σύνθεση - Κείμενα -Ερμηνεία Βασιλική Κάππα
Βοηθοί Παραγωγής Μαρία Κάππα, Νίκος Ψαλτάκης
Παραγωγή Κινηματογραφική Εταιρεία Κουίντα
Συνεργάτης-Συμπαραγωγός-Διανομή: Εταιρεία Tickets Tickets
Κινηματογραφική Διανομή NEW STAR ART CINEMA
Εμφανίζονται και μιλούν για τον Γιώργο Μεσάλα
Γιώργος Μεσσάλας
Ο Σαίξπηρ είναι η μεγάλη μου αγάπη, ο έρωτας
Μητροπολίτης Νικαίας Αλέξιος
Με τη ζωή του και την προσφορά του στο θέατρο έδειξε ήθος καθ’ όλη τη διαδρομή και έχει αποκτήσει την εκτίμηση των σοβαρών ανθρώπων
Ιωάννα Ηλιάδη Πρόεδρος του Ασύλου Ανιάτων Κυψέλης
Ο Γιώργος Μεσσάλας εκτός από εξαιρετικός καλλιτέχνης νομίζω είναι απ’ τους καλύτερους ηθοποιούς που έχει ακόμα η Ελλάδα, είναι και καταπληκτικός άνθρωπος, έχει μια τεράστια ψυχή.
Κώστας Γεωργουσόπουλος Συγγραφέας κριτικός Θεάτρου
Έμαθε την τέχνη του θεάτρου δίπλα σε θηρία του θεάτρου. Και τα τίμησε, τίμησε τη μαθητεία του. ο Γιώργος Μεσσάλας στο θέατρο, δεν ευτέλισε την τέχνη του.
Αννα Συνοδινού Ηθοποιός
Tολμάει να μάχεται και να νικά με την αμέριστη συμπαράσταση του αθηναϊκού κοινού και τη διατήρηση του υψηλού επιπέδου της θεατρικής τέχνης στον τόπο μας.
Τάσος Ευαγγέλου Επιχειρηματίας
Ο Γιώργος προσεγγίζει ένα κοινό τελείως διαφορετικό αν θέλετε απ’ τον ίδιο προβάλλοντας στην ουσία αυτό που κάνει, το θέατρο
Ολγα Πολίτου Ηθοποιός
Ο Γιώργος είναι ένας πολυτάλαντος άνθρωπος, σπουδαίος ηθοποιός, εκλεκτός σκηνοθέτης, γράφει, είχε χρόνια το Μοντέρνο Θέατρο, μαθήτευσε κάτω από έναν πολύ μεγάλο και σπουδαίο ηθοποιό τον Αλέξη τον Μινωτή και την Κατίνα την Παξινού
Θάνος Καλιώρας Ηθοποιός
ο Γιώργος έμαθε τον Μινωτή και από τον Σολομό που ήτανε βοηθός τους να είναι πολύ αυστηρός και εποικοδομητικός σε ότι ανέβαζε στο θέατρο δεν πήγαινε δηλαδή σε σε εκμοντερνισμούς των έργων που ανέβαζε ,θεωρούσε ότι ο συγγραφέας πρέπει να αναδεικνύεται από το έργο του
Βασίλης Παλαιολόγος Ηθοποιός
Ήτανε εκείνη τη χρονιά που ανέβασε το ομώνυμο έργο του Νικολάι Γκόγκολ και για μένα ήτανε ένα πολύ σημαντικό βήμα που τον γνώρισα και συνεργαστήκαμε και που έγινε κι η αιτία να ξεκινήσω τη θεατρική μου πορεία.
Μάκης Πατέλης Ηθοποιός
Είναι ένας εξαιρετικός άνθρωπος του θεάτρου, ένας θεατράνθρωπος, τον σέβομαι για όλη την πορεία του στο χώρο
Πάρης Αμοργινός Δρ Οδοντιατρικής Καλλιτεχνικός Δ/ντής σε μουσικά events
Τελειώνοντας την ερμηνεία του στο Ημερολόγιο ενός τρελού ο Γιώργος ο Μεσσάλας, ομολογώ ότι συνέβη κάτι συγκλονιστικό γιατί σηκώθηκαν όλοι οι παρευρισκόμενοι και οι θεατές της παράστασης και τουλάχιστον για δέκα λεπτά τον χειροκροτούσανε και του φώναζαν «Μπράβο Μαέστρο».
Βασίλης Πρίτζας Δ/ντής Bazaar
Μιλάει με τους πάντες, έχει πάντα ένα καλό λόγο για όλους και έχει ένα πεδίο συζήτησης με όλους.
Αλέξης Μεσσάλας Αθλητής-Ψυχολόγος
Ήθελε πάντα τα πράγματα να λειτουργούν επί σκηνής και πίσω απ’ αυτή σε υπερθετικά άριστο βαθμό
Δημήτρης Λυμπερόπουλος Δημοσιογράφος
Ο Μεσσάλας έχει αφιερώσει τη ζωή του στο θέατρο και μέσα από την Αλκυονίς έδωσε μοναδικές παραστάσεις, χάρισε στο κοινό, σε δύσκολες εποχές και με δύσκολα έργα.
Παναγιώτης Σπηλιόπουλος Ηθοποιός Σκηνοθέτης
Ήμουνα τυχερός που τον γνώρισα γιατί έμαθα δίπλα του πολλά πράγματα, έμαθα πως πρέπει να φέρομαι στον χώρο του θεάτρου, έμαθα θέατρο.
Σπύρος Μπιμπίλας Ηθοποιός
Ο Γιώργος είναι η αρχή των Επιδαυρίων για μένα
Αναστασία αδερφή Γιώργου Μεσσάλα
Εχει μπει στην καρδιά μου το «Ημερολόγιο ενός Τρελού» Αυτό το έργο δεν πρόκειται να το ξεχάσω ποτέ.
Σωτήριος Πράπας Καρδιοχειρούργος
θέλω να μείνει στην ιστορία σαν επιμύθιο όχι μόνο ο θεατράνθρωπος αλλά και ο άνθρωπος.
Γιώργος Φραντζεσκάκης Ηθοποιός Σκηνοθέτης
Εβλεπα τη σκέψη του πως προετοιμάζει χωρίς να το καταλάβεις, την παράσταση που πρόκειται να ανεβάσει. Και νομίζω ότι αυτή ήταν και η βάση μου να γίνω μετά σκηνοθέτης. Του οφείλω πολλά.
Ντένη Θεμελή Ηθοποιός σύζυγος Γιώργου Μεσσάλα
Η δουλειά μας είναι αέρας. Νομίζω ότι αυτό τα λέει όλα. Ένας αέρας, μια πνοή μες στη δική μας την ψυχή και ίσως μια πνοή στις ψυχές των ανθρώπων που έχουν δει αυτές τις παραστάσεις. Όλων μας.
Βασιλική Κάππα Εικαστικός-Συγγραφέας-Σκηνοθέτιδα
Οι μέρες περνούν και εσύ πάντα γελάς,Πώς καταφέρνεις πάντα να είσαι συνομήλικος με όλους,Πώς γίνεται τόσοι άνθρωποι διαφορετικοί ,Νέοι νεότεροι μα και παλαιοί ,Να έχουν να μοιραστούν μαζί σου μνήμες,Να σε νιώθουν όμοιο τους, κοντινό τους,Να σε σκέφτονται με το μικρό σου όνομα.
Χρήστος Ν. Καρακάσης Σκηνοθέτης –Παραγωγός -Συγγραφέας
Σε κάθε παράσταση όταν τελείωνε συζητούσε με τους θεατές θέλοντας να τους μυήσει στη μαγεία της τέχνης. Σε μια πρωτοποριακή δική του στάση που κατέβαινε σαν απλός θεατής στο σκαλάκι της Αλκυονίδας να μυρίσει κι ο ίδιος τα καθίσματα την ατμόσφαιρα δημιουργώντας μία ενδιαφέρουσα διαδραστική λειτουργία με το κοινό ενώ η παράσταση είχε τελειώσει.