ΚΑΛΑΜΙΤΥ ΤΖΑΙΗΝ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΚΟΡΗ ΤΗΣ

{mosimage}Η Soprano και συνθετης  Μαρικα Κλαμπατσεα με το μουσικο εργο της ΚΑΛΑΜΙΤΥ ΤΖΑΙΗΝ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΚΟΡΗ ΤΗΣ  κατανοει την περηφανεια και καταφασκει σ αυτην την Μεγαλη Θυμωμενη , αναγνωριζοντας στην υπαρξη της Καλαμιτυ , πολλα από αυτά που την οριζουν σαν γυναικα και σαν μουσικο



Η μουσικη μιας γυναικας που  ερχεται , όχι να συγχωρεσει   αλλα να γιορτασει την ενταση του διασπαραγμου που αναποφευκτα  ζει ,μια γυναικα ασυμβιβαστη διαφορετικη,  . καταραμενη…
Η μουσικη ερχεται να γιορτασει τις διεκδικησεις  τις συγκρουσεις  τους θυμους τους ερωτες τις περιπλανησεις ,τους πολεμους , την Μητερα που εκλειπει ως Ρολος , μα που γιγαντωνεται ως συναισθημα ως Ζωη

Η Καλαμιτυ οντας ακατατακτη διαφευγει.Ετσι η ΄΄Ιστορια ΄. δεν μπορεσε να αποδεχτει την αληθεια αυτης της γυναικας , που οντας πολεμιστρια ,ιχνηλατισσα, τζογαδορισα ταυτοχρονα ηταν και μια ερωτευμενη γυναικα ,μια γυναικα που αγαπησε εως θανατου και πραγματωσε το παραδοξο της ανεστιας μητερας
Την αποδεχτηκε μονο ως θρυλο αφου πρωτα φροντισε να την παραμορφωσει ,αδειαζοντας  την από την συγρουσιακη της αληθεια και μετατρεποντας την σε γκροτεσκα μονοσημαντη καρτουνιστικη φιγουρα

Την αληθεια των συγκρουσεων αυτης της γυναικας θελησε να αποκαταστησει και να εκφρασει μουσικα η Μαρικα Κλαμπατσεα.
‘ το Αλογο μου ο Σατανας  είναι δεμενο εδώ κοντα μου .Θαπρεπε  να τον εβλεπες καθως  η φωτια παιζει πανω στον γυαλιστερο του λαιμο  και στα μουσκουλα της απαλης του  ραχης ,με τα λευκα του τα ποδια και εκεινο το λευκο ρομβο αναμεσα στα ματια…»», γραφει η Καλαμιτυ

Η Mαρικα Κλαμπατσεα  γραφει  και τραγουδαει ΤΟ ΑΛΟΓΟ ΜΟΥ Ο ΣΑΤΑΝΑΣ  συνθεση  βασισμενη στις μουσικη του Σοπεν,  σε στιχους του ηθοποιου και σκηνοθετη Γιωργου  Κωνστα
..Θα ηθελα  μοναχα να μπορουσε να μαθει η μητερα μου το ποσο περηφανη νοιωθω που ειμαι κορη της Καλαμιτυ Τζαιην  ¨     ειπε το 1941 η κορη της Καλαμιτυ μιλωντας στο ραδιοφωνο της Νεας Υορκης με την ευκαιρια της γιορτης της μητερας
Με αυτή την εννοια η κορη μιας μανας που  αρνηθηκε να γινει γυναικα, είναι δεν μπορει παρα να είναι Περηφανη και οσο τα πραγματα δεν αλλαζουν, Ορφανη..

Ετσι η μουσικη δεν μπορει παρα να είναι σπαρακτικη και συνειδητα αιρετικη, μια μουσικη για να δεξιωθει την Ετεροτητα ν αλλαξει ο  κοσμος  . Να ανθισει η Κανελλοριζα
Με το πιανο και τη φωνη της η Μαρικα Κλαμπατσεα  που φτανει στα ακρα, μεσα από  τον ελευθερο αυτοσχεδιασμο , ταυτιζοντας την ερμηνεια της με το Δραμα της Καλαμιτυ , παρουσιαζει  την μοuσικη παρασταση αυτή στο Θεατρο Booze
To μουσικο  εργο της αυτο βραβευτηκε με το Κρατικο βραβειο πιο πρωτοτυπης μουσικης   και παρουσιαστηκε στο  Φεστιβαλ του Edimbourgou και στο Manchester  με τη στηριξη του Arts Council της Αγγλιας με μεγαλη επιτυχια

Στην Ελλαδα παρουσιαστηκε στο Θεατρο Σημειο το (2000)   Θεατρο Φουρνος( 2001) οπου την σκηνικη προσαρμογη  του κειμενου ,εκανε ο Γιωργος Κωνστας
Συμετειχε και η ηθοποιος Θαλεια Αργυριου
Σε  αλλες παραστασεις  στο Θεατρο Φουρνο  συμετειχε ο ηθοποιος Βαγγελης Χρηστου
Το εργο στηριχτηκε στο ομωνυμο βιβλιο  μτρ Ελενη Ζαχαροπουλου εκδ ΕΚΚΡΕΜΕΣ


Calamity Jane  γραμματα στην κορη της (1877-1902) Μια παρασταση της Μαρικας  Κλαμπατσεα

Μαρικα Κλαμπατσεα   Φωνη Σοπρανο – Πιανο
Gennadiy  Bykov  βιολι
Margaret Jackman Aφηγηση
Θεατρο  Booze Cooperativa  Κολοκοτρωνη 57  τηλ 3240944
 
6-16 Μαιου     9.30     17 Ευρω    και φοιτητικο 12 Ευρω

Πληροφορίες Koyinta

Off Canvas sidebar is empty