Στιγμιότυπα

{mosimage}Έκθεση φωτογραφιών του Δημήτρη Σούλα με τίτλο «Στιγμιότυπα/ Φωτογραφίες 1967- 1974» εγκαινιάζεται το Σάββατο 12 Ιανουαρίου στο Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης.Ο Δημήτρης Σούλας εργάστηκε ως  φωτορεπόρτερ στο Μόναχο από το 1967 έως το 1974, ενώ κάλυψε με επιτυχία όλα σχεδόν τα είδη ρεπορτάζ. Συνεργάστηκε με το Associated Press και τις περισσότερες μεγάλες εφημερίδες και περιοδικά της Γερμανίας
Παράλληλα όμως, δημιούργησε ένα προσωπικό έργο που σχολίαζε μέσα από ασπρόμαυρα στιγμιότυπα και με καίριο τρόπο την κοινωνία της εποχής του, δίνοντας έμφαση στους μετανάστες, στους απόκληρους των δρόμων, στους φοιτητές που διαδήλωναν για την ειρήνη, ενώ δεν έλειψαν και φωτογραφίες γωνιών της Θεσσαλονίκης και του Μονάχου.
Παράλληλα, ο επισκέπτης της έκθεσης θα έχει την δυνατότητα να παρακολουθήσει την προβολή φιλμ σχετικά με τη ζωή και το έργο του δημιουργού.

Την έκθεση, που θα διαρκέσει έως τις 29 Φεβρουαρίου, επιμελήθηκαν ο Ulrich Pohlmann και ο Ηρακλής Παπαϊωάννου.
{mosimage}
Όπως λέει, μεταξύ άλλων, στο σημείωμά του ο Urlich Pohlmann: «Θα μπορούσε κανείς να εκλάβει τις φωτογραφίες του Δημήτρη Σούλα στο σύνολό τους ως ένα κριτικό σχόλιο πάνω στον πολιτισμό μιας καταναλωτικής κοινωνίας, στην οποία έχουν τεθεί οι βάσεις για την απομόνωση και την αποξένωση του ατόμου. Το συμπονετικό του βλέμμα καθοδηγείται από τη συμπάθειά του για τα “θύματα”, καθώς δεν χάνει ποτέ το ανθρώπινο στοιχείο από τα μάτια του. Πέρα από τον ιστορικό τους χαρακτήρα, τα έργα του αντικατοπτρίζουν την προσωπικότητα του φωτογράφου, την πνευματική του ευκινησία και το χιούμορ του που σου κλείνει το μάτι…».

Από την πλευρά του, ο Ηρακλής Παπαϊωάννου, σημειώνει, μεταξύ άλλων: «Μελετώντας κανείς το αρχείο του φωτογράφου παρατηρεί πως απέφευγε εμφατικά την απεικόνιση του χώρου ή του τοπίου ως αυτόνομου θέματος. Χρησιμοποιούσε το χώρο ως αναπόφευκτο σκηνικό στο οποίο παίζονται καθημερινά οι ανεξάντλητες παραλλαγές του ανθρώπινου δράματος. Καλλιέργησε τη διαισθητική αντίληψη των πραγμάτων γύρω του, καθώς για να αποτυπώσεις μια στιγμή ενεργείς πριν αυτή έρθει. Έτσι, αυτό που ουσιαστικά συλλαμβάνει κανείς δεν είναι αυτό που βλέπει άμεσα, αλλά αυτό που αφουγκράζεται ότι ακολουθεί την αμέσως επόμενη στιγμή… Το έργο του Σούλα μοιάζει υποσυνείδητα να υιοθετεί τη θεώρηση του ανθρώπινου είδους ως μια μεγάλη, ανοιχτή οικογένεια, πέρα από αντιθέσεις και αντιφάσεις, σε μια εποχή που ο στενός πυρήνας της οικογένειας και το ευρύτερο κοινωνικό της πλαίσιο είχαν αρχίσει να εμφανίζουν τάσεις κόπωσης, αν όχι διάλυσης, δεδομένο που ο ίδιος άλλωστε είχε βιώσει προσωπικά…».

Η έκθεση, η οποία θα περιοδεύσει και σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις, εντάσσεται στο θεματικό κύκλο του Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης με τίτλο «Έλληνες της Διασποράς», ενώ συνοδεύεται από ομότιτλη δίγλωσση έκδοση του Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης και του Fotomuseum im Munchner Stadtmuseum.

Είναι, εξάλλου, συμπαραγωγή και συνδιοργάνωση του Δημοτικού Μουσείου Φωτογραφίας του Μονάχου και του Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης και πραγματοποιείται με την υποστήριξη του Γερμανικού Ινστιτούτου Goethe Θεσσαλονίκης.

Info:
Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, Αποθήκη A', Λιμάνι Θεσσαλονίκης
Τηλ: 2310-566716,  e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Ευγενία Χατζηνικολαίδου

Off Canvas sidebar is empty